Opolskie Eliminacje do Debiutów 2019

Cover FB

DARIA ZAWIAŁOW


1. Kaśka Sochacka  „Wiśnia” - 10 pkt.
Jest w tej muzyce coś magicznego. Podoba mi się barwa głosu Kasi. Ona sama jest wyjątkowo urokliwa i delikatna.

2. Wczasy „Dzisiaj jeszcze tańczę” - 8 pkt.
Lubię lata 80 zatem "Dzisiaj jeszcze tańczę" podbiło moje serce. Bardzo dobrze to brzmi. Poszłabym chętnie na koncert tego duetu!

3. Sonbird  „Niepoważny” - 6 pkt.
Trzymam mocno kciuki za tych chłopaków, kibicuję im już od jakiegoś czasu. Mają w sobie niepowtarzalną charyzmę, są super.

 

ROBERT KURPISZ


1. Sonbird „Niepoważny” - 10 pkt.
W pełni rozwinięty zespół, z własnym pomysłem na brzmienie - ciekawe połączenie gitarowego grania z elektropopem. Świeża krew!

2. Pola Chobot i Adam Baran "Strach" - 8 pkt.
Niezwykły wokal - połączony z intymną przestrzenią kreowaną przez instrumenty - atmosfera tej piosenki nie pozwala przejść obojętnie.

3. Wczasy  "Dzisiaj jeszcze tańczę" - 6 pkt.
Za poczucie humoru i dystans, którego mało w polskiej muzyce.

 

 

BARTEK CHACIŃSKI


1. Zagi „Korzeniami" - 10 pkt.
Zauważalna natychmiast kultura śpiewu i pewność siebie, która najwyraźniej musi wynikać z obycia scenicznego. „Korzeniami" to przykład świetnego wykorzystania nie tak znowu bogatych środków. Nie ma tu nic, czego nie udałoby się przekazać w wersji na żywo. Surową partię gitary z dalekim echem rockowej estetyki i skrajnie prostą linię perkusji ocieplają wokale i chórki. Niezagłuszane w żaden sposób, przekazują czytelny tekst bez zbędnych wiraży i piętrzenia przenośni. Autorka, by ją samą zacytować, „z czystym sumieniem używa słów". Właściwie to nawet z całkiem dobrym efektem i w sposób zachęcający do uczestnictwa.

2. Wczasy „Dzisiaj jeszcze tańczę" - 8 pkt.
Gorzko-kwaśny pop z prowokacyjnie outsiderskim zacięciem. Mało kto potrafi dziś tak atrakcyjnie i melodyjnie opowiadać o życiowych klęskach jak duet Wczasy. Pomaga w tym niedbała stylizacja na lata 80. i wisielczy humor. Niemal wszystko się tu zgadza – a „Dzisiaj jeszcze tańczę" brzmi przy tym całkiem spontanicznie, trochę nawet garażowo jak na muzykę pop. Ciekaw byłbym, jak się sprawdzi na opolskiej scenie duet, który wkrótce będzie pewnie regularnie występować na scenach imprez o bardziej alternatywnym charakterze, choćby Off Festivalu.

3. Molk „Maraton (Wszystko)" - 6 pkt.
Może nieoczywista propozycja na wymagającą błyskawicznego efektu festiwalową scenę, ale zdecydowanie warta uwagi. Przede wszystkim ze względu na wyobraźnię, myślenie o kompozycji jako całości. „Maraton" to oszlifowana formalnie piosenka z dobrym refrenem, w której produkcja w każdym aspekcie służy partii wokalnej, a całość rozwija się aranżacyjnie i świetnie gra dynamiką, co rzadkie w całym tym zestawie propozycji. Oryginalny, ciekawy głos. Przydałby się jeszcze ostatni szlif producencki, ale czasem, żeby sobie na niego pozwolić, trzeba najpierw zagrać i wygrać.

Specjalne wyróżnienia: Kaśka Sochacka, Sonbird – tuż pod pierwszą trójką. Gratulacje dla wszystkich uczestników. Dystans nie był duży.

 

 

Agnieszka Jurowicz

Agnieszka Jurowicz


W dwuzdaniowej notce prezentującej członków jury eliminacji do koncertu Debiutów, który odbędzie się podczas 56. KFPP w Opolu, moi Współpracownicy napisali, że w życiu zawodowym łączę zamiłowanie do prawa i muzyki. Zgadzam się z tym lapidarnym opisem. Niech ta recenzja będzie na to kolejnym dowodem.

Essentialia negottii (z łac.) oznaczają przedmiotowo istotne elementy czynności prawnej, określające jej typ. W przypadku umów należą do nich: określenie stron umowy, określenie przedmiotu umowy oraz cena. W każdym z trzech wybranych przeze mnie utworów, usłyszałam elementy przedmiotowo istotne, które sprawiły, że zostały one w mojej muzycznej świadomości. Tak, jak pozbawiona wad prawnych umowa, pozostaje w obrocie prawnym.
Do rzeczy więc.

1. Kaśka Sochacka „Wiśnia” - 10 pkt.
- tekst traktujący o tym, co ważne – uczuciach i zmianach zachodzących w świecie i człowieku
- przejmujący dźwięk pianina
- przykuwający uwagę głos Wokalistki

2. Sonbird „Niepoważny” - 8 pkt.
- energia
- zgranie zespołu
- wszystko do siebie pasuje: wokal, poszczególne instrumenty, nastrój i energia utworu, tekst

3. Notopop „Bluszcz” - 6 pkt.
- linia gitary basowej
- nieoczywiste frazowanie ciepłego głosu Wokalistki
- spokojno-energetyczny rytm utworu


 

Wyniki

1. Sonbird  „Niepoważny” - 24 pkt.
2. Wczasy „Dzisiaj jeszcze tańczę” - 22 pkt.
3. Kaśka Sochacka „Wiśnia” - 20 pkt.

Ta strona używa pliki cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Akceptuję