Sponsor ECO SA

Międzynarodowy Festiwal Opolskie Zaduszki Jazzowe - Piątek

8 listopada 2024 18:00 Sala Kameralna NCPP
Międzynarodowy Festiwal Opolskie Zaduszki Jazzowe - Piątek
Koncertarchiwalne

Opolskie Stowarzyszenie Jazzowe zaprasza na kolejną edycję Międzynarodowego Festiwalu Opolskie Zaduszki Jazzowe
8 listopada na scenie Sali Kameralnej zagrają:

godz. 18.00  WALK AWAY 

Walk Away to zespół legenda, jedyna polska formacja jazzu nowoczesnego, która przez ponad trzy dekady obecna jest na muzycznym. Szybko zdobyli ogromną popularność, objechali pół świata, współpracowali z najlepszymi – od Urszuli Dudziak po Mike’a Sterna i Billa Evansa, nagrali kilkanaście albumów a w  ankiecie Jazz Top 2015 Walk Away został uznany za najlepszy w Polsce zespół elektryczny.
Zespół powstał w 1985 z inicjatywy  perkusisty Krzysztofa Zawadzkiego, który do powstającej grupy zaprosił kolegów ze studiów ( czyli Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach) : wibrafonistę Bernarda Maseli, saksofonistę Adama Wendta, kontrabasistę Jacka Niedzielę i pianistę Zbigniewa Jakubka. Zespół współpracował m.in. z  Urszulą Dudziak, Ewą Bem i Michałem Urbaniakiem

godz. 20.00  LABORATORIUM 

Grupa LABORATORIUM, czyli polska legenda jazz-rocka, powstała w 1970 roku. Zespół założyli Janusz Grzywacz, Mietek Górka i Marek Stryszowski, a po chwili skład uzupełnili flecista Wacek Łoziński i basista „Mundek” Mąciwoda. Od tej chwili zaczęła się półprofesjonalna, a później profesjonalna kariera zespołu.  
Od samego początku zespół zdobywał nagrody i wyróżnienia na festiwalach oraz konkursach. Koncertowali nie tylko w Polsce, wystąpili m.in. na festiwalu Jazz Yatra w Bombaju, Kalkuta Jazz Festiwal, zagrali również kilka koncertów w Indiach. 

Są zespoły, których kult istnieje bez względu na to, z jakimi przerwami tworzą i w jakim kierunku podąża ich muzyka. Do nich należy zespół Laboratorium, który po 32 latach nagrał kolejną studyjną płytę „Now”, która ukazała się 2 listopada 2018 roku i uzyskała status złotej płyty! 

Wydarzenie towarzyszące.
FotoJAZZ – wystawa fotografii Andrzeja Dąbrowskiego

Jak powszechnie wiadomo, Andrzej Dąbrowski to człowiek wielu pasji – piosenkarz, perkusista jazzowy, kompozytor, wokalista, a także kierowca rajdowy (wicemistrz Polski z 1957 roku; motoryzacja była jego pierwszą pasją).

Fotografuje od lat szkolnych. Coraz mniej ludzi pamięta dziś, że fotografia była procesem analogowym – aparat załadowany światłoczułym filmem nie pozwalał od razu podejrzeć zdjęcia, co teraz wydaje nam się sprawą oczywistą. Do końca nie było wiadomo, czy ujęcie się udało, trzeba było poczekać, aż wywołana zostanie cała klisza ze wszystkimi zdjęciami. Bywało, że brakowało im ostrości albo okazywały się prześwietlone. Zamiast elektronicznych programów umożliwiających szybkie poprawienie zdjęcia fotograf musiał nieraz oddać się nader pracochłonnemu zajęciu, jakim było retuszowanie – ręczne, w ciemni, z użyciem pędzelka. W analogowej fotografii znaczenie miało wszystko, od papier poprzez chemikalia po odpowiednie światło.

Patrząc na fotografie Andrzeja Dąbrowskiego sprzed ponad półwiecza, dokumentujące początki polskiej sceny jazzowej, Jazz Campingów organizowane na Kalatówkach, pierwsze koncerty naszych muzyków, festiwale Jazz Jamboree lat sześćdziesiątych, portrety światowych sław jazzu – widzimy ich niepowtarzalny urok, mniej uwagi zwracamy na brak technicznej perfekcji.



fotoJAZZ – wystawa fotografii Andrzeja Dąbrowskiego. Jak powszechnie wiadomo, Andrzej Dąbrowski to człowiek wielu pasji – piosenkarz, perkusista jazzowy, kompozytor, wokalista, a także kierowca rajdowy (wicemistrz Polski z 1957 roku; motoryzacja była jego pierwszą pasją). Fotografuje od lat szkolnych. Coraz mniej ludzi pamięta dziś, że fotografia była procesem analogowym – aparat załadowany światłoczułym filmem nie pozwalał od razu podejrzeć zdjęcia, co teraz wydaje nam się sprawą oczywistą. Do końca nie było wiadomo, czy ujęcie się udało, trzeba było poczekać, aż wywołana zostanie cała klisza ze wszystkimi zdjęciami. Bywało, że brakowało im ostrości albo okazywały się prześwietlone. Zamiast elektronicznych programów umożliwiających szybkie poprawienie zdjęcia fotograf musiał nieraz oddać się nader pracochłonnemu zajęciu, jakim było retuszowanie – ręczne, w ciemni, z użyciem pędzelka. W analogowej fotografii znaczenie miało wszystko, od papier poprzez chemikalia po odpowiednie światło. Patrząc na fotografie Andrzeja Dąbrowskiego sprzed ponad półwiecza, dokumentujące początki polskiej sceny jazzowej, Jazz Campingów organizowane na Kalatówkach, pierwsze koncerty naszych muzyków, festiwale Jazz Jamboree lat sześćdziesiątych, portrety światowych sław jazzu – widzimy ich niepowtarzalny urok, mniej uwagi zwracamy na brak technicznej perfekcji.

Załączniki:


powrót
Zakup pętli indukcyjnej i barierek - baner

Partnerzy NCPP:

Miasto Opole Muzeum Polskiej Piosenki ECO Logistyka Miejska Biblioteka Publiczna Opolskie Lamy Kogeneracja
Ten serwis wykorzystuje pliki Cookie - więcej informacji X