Sponsor ECO SA

Konkurs na plakat


Serdecznie zapraszamy artystów i artystki do udziału  w konkursie na projekt plakatu ,,#łączymykoncertowo”. Celem konkursu jest wykonanie projektu plakatu będącego zobrazowaniem idei ,,łączymy koncertowo’’. Hasła można użyć jako inspiracji, poddać go interpretacji lub wykorzystać jako motyw przewodni projektu.[

Pula nagród: 
- I miejsce (nagroda w wysokości 3000 PLN)
- II miejsce ( nagroda w wysokości 2000 PLN)
- III miejsca (nagroda w wysokości 1500 PLN)

Warunkiem przystąpienia do konkursu jest nadesłanie pracy konkursowej spełniającej kryteria opisane w regulaminie oraz wypełnienie formularza zgłoszeniowego. Termin nadsyłania prac upływa 16 maja 2024r o godzinie 24.00

 

JURY KONKURSU



GOSIA HERBA

Urodziła się w 1985 roku w Oławie, obecnie mieszka i pracuje we Wrocławiu. Ukończyła Państwowe Liceum Plastyczne we Wrocławiu i Historię Sztuki na Uniwersytecie Wrocławskim.

Jest autorką ilustracji prasowych, komercyjnych, większych form związanych z architekturą i wnętrzami, ale głównie specjalizuje się w ilustracji książkowej. Projektuje okładki, ilustruje i współtworzy książki dla dzieci. W ilustracji łączy tradycyjne techniki, takie jak kredki, gwasz, akwarelę, tusz z rysunkiem cyfrowym. W wolnych chwilach haftuje i uczy się ceramiki.

Jej ilustracje publikowane są na całym świecie. Rysowała m.in. dla The New Yorker, The New York Times, Der Tagesspiegel, The Washington Post, Pentagram, The Atlantic, Penguin Random House, Google.

Jej prace zdobywają uznanie na wystawach poświęconych ilustracji książkowej m.in. The Illustrators Exhibition - Bologna Children's Book Fair, Golden Pinwheel Young Illustrators Award, BIBF Ananas International Illustration Exhibition. Jest laureatką licznych konkursów m.in. Blue Peter Book Award 2022, IBBY Honour List 2022, White Ravens 2022, Nagroda Żółtej Ciżemki, IBBY Książka Roku 2023.

gosiaherba.pl




PATRYK MOGILNICKI

Ilustrator, autor książek „Nie ma się co obrażać. Nowa polska ilustracja” (2017, Karakter) i „Książka po okładce. O współczesnym polskim projektowaniu okładek książkowych” (2021, Karakter) i „Nówka sztuka. Młoda polska ilustracja” 2022, Karakter), które prezentowane były w Japonii na targach Tokyo Art Book Fair 2023.

Publikował w większości polskich magazynów, od wysokonakładowych (m.in. „Gazeta Wyborcza”, „Przekrój”, „Wprost”, „Zwierciadło”, „Wysokie Obcasy”, „Film”, „Architektura”, „Podróże”), przez polskie edycje zagranicznych (m.in. „Playboy”, „Newsweek”, „Esquire”), po bardziej niszowe tytuły (m.in. „Smak”, „Exklusiv”, „Kukbuk, „K Mag”, „Gaga”), a także zagranicznych, jak włoski „Vice”, angielski „Pickles” czy „Fast Company” z Nowego Jorku.

Projektuje plakaty koncertowe, teatralne, filmowe (m.in. „Rojst”, „Mnich z morza”, „Biegacze”, „Chłopcy z motylkami”) i na wydarzenia (m.in. Koncerty Chopinowskie, Festiwal Skrzyżowanie Kultur, Weekend Księgarń Kameralnych). Tworzy okładki płyt (m.in. dla Retribution Body, Kristen, Wulkan) i książek (m.in. Anda Rottenberg „Berlińska depresja. Dziennik”, Milan Kundera „Nieznośna lekkość bytu”, Osamu Dazai „Zatracenie”). Rysuje także komiksy (m.in. „Kto jest obok mnie?” w antologii „Chopin New Romantic”, „Luna” w przewodniku Krytyki Politycznej „Schulz” i „Red Sea” do antologii „Ś!” łotewskiego wydawnictwa Kuś.

Jego ilustracje prezentowane były w albumach „Pictographic Index 1” (2009 The Peppin Press), „1000 Portraits Illustrations” (2012 Quarry Books), rodzimych „The Best Polish Press Illustrators” (2016, Slow) i „The Best Polish Poster Illustrators” (2017, Slow), a także na wystawach, m.in. Ilustracja PL (Warszawa, 2012), Ilustrarte’12 (Lizbona, 2012), 48 Social Club. Tokyo Designers Club (Tokyo, 2014), Do It Your Way / Polish Design in Pieces (Milan, 2015), Inside Out. Polish Graphic Design (Wanted Design, New York 2015).

www.patrykmogilnicki.com

MICHAŁ KRAWIEC

Urodzony w 1983, absolwent Instytutu Sztuki Uniwersytetu Opolskiego, członek Związku Polskich Artystów Plastyków oraz Stowarzyszenia Międzynarodowego Triennale Grafiki w Krakowie. Dyplom z grafiki warsztatowej, powstały w pracowni profesor Aleksandry Janik, profesor Moniki Kamińskiej i dr. Bartłomieja Trzosa, zatytułowany „Eugenika”, obronił w 2010 roku, a od 2011 jest związany zawodowo z obecnym Wydziałem Sztuki Uniwersytetu Opolskiego.

W swojej twórczości wypowiada się poprzez grafikę warsztatową, sitodruk, grafikę cyfrową i fotografię, często łączy te media tworząc indywidualny język wypowiedzi. Zajmują i fascynują go elementy przestrzeni miejskiej, stare reklamy i neony, zapomniane zaułki i podwórka, w których czas się zatrzymał. Jego uwaga zwrócona jest również ku architekturze industrialnej, secesyjnej i modernistycznej. Interesują go również relacje ludzkie i osobowość człowieka, szeroko pojęty rozwój cywilizacyjny oraz wpływ jaki wywiera na środowisko. Jego prace bardzo często dotykają epoki antropocenu. Epoki geologicznego sprawstwa człowieka, w której człowiek jako gatunek najbardziej rozwinięty stał się największym destruktorem, przyspieszając znacząco przemiany jakie zachodzą na Planecie Ziemia. Zastanawia się w jaki sposób artysta może dać odpowiedź na problem antropocenu i powiązaną z nim bezpośrednio kwestę śladu węglowego. Tworząc swoje instalacje dokonuje swoistego recyklingu idei i materiałów dostosowując się do panujących warunków, wykorzystuje te materiały i narzędzia, które raz już były użyte. Redukując w ten sposób swój ślad węglowy. W swoich pracach syntetyzuje przestrzeń, w której oszczędne w swojej formie elementy stają się geometrią miasta. Kolaże fotograficzno-graficzne, które tworzy stają się fragmentami jego własnego wyimaginowanego miejsca. Przestrzeni industrialnej, po której oprowadza nas swoimi grafikami i instalacjami graficznymi.   


powrót
Zakup pętli indukcyjnej i barierek - baner

Partnerzy NCPP:

Miasto Opole Muzeum Polskiej Piosenki ECO Logistyka Miejska Biblioteka Publiczna Opolskie Lamy Kogeneracja
Ten serwis wykorzystuje pliki Cookie - więcej informacji X